АспиринЪ - Форум за вашето душевно и телесно здраве
http://aspirinbg.com/

Пълнеем и заради липсата на сън
http://aspirinbg.com/viewtopic.php?f=14&t=1340
Страница 1 от 1

Автор:  Десислава [ Чет Апр 01, 2010 12:03 pm ]
Заглавие:  Пълнеем и заради липсата на сън

Пълнеем и заради липсата на сън
Спете повече, за да не пълнеете


Липсата на сън стимулира хормоните, които регулират апетита!
Липсата на сън е толкова често срещана, че стандартният отговор на въпроса “Как си?” е обикновено “Разбита съм”. Напоследък различните изследвания за връзката между съня и здравето не само потвърждават тази зависимост, но и твърдят, че прекалената липса на сън ни кара фактически да пълнеем.
Само си помислете защо Дженифър Лопес изглежда поне 10 години по-млада и как тя винаги набляга на факта, че спи поне 8 часа на ден.

А сега вече тези подозрения са научно обосновани. Ендокринологът от Birmingham Heartlands Hospital Д-р Шахрад Тахери потвърждава след редица проучвания, че повечето пациенти, които спят редовно по-малко от 7 часа на денонощие, обикновено имат проблеми с теглото. Също така хората, които си набавят сън по-малко от 4 часа са в 73% от случаите наднормени, тъй като организмът изпитва нужда от поне 900 калории повече на ден за всяка нощ, лишена от нормално количество почивка.

При много от случаите проблемите са започнали след драстичната промяна на режима, при все, че хората не са ималипървоначална склонност към напълняване. Причината е, че липсата на сън стимулира хормоните, които регулират апетита. Нивата на грелин (хормонът, който възбужда апетита) се покачват, а лептинът (който казва на тялото, че е заситено) спада.


Разбира се, режимът на повечето хора се е променил драстично през последните години и в комбинация с цялата индустрия на полуфабрикатите резултатът е налице. Напълняването не е единственият проблем. Недостигът на сън води след себе си и ред други проблеми – повишен риск от диабет и сърдечни болести.
Но дори и фактът, че колкото повече време си буден, толкова повече време за ядене имаш, е достатъчен. Друг момент е стресът от работното ежедневие, приемът на алкохол, домашните задължения, които все ни крадат от съня.
Затова вместо да спазваме диети и броим калории, по-добре да броим овце преди сън.

Не приемайте кофеин след 18 часа, заменете го с чай от лайка. Ако сте пропуснали няколко часа сън, опитайте да намерите време през деня да наваксате с лека дрямка. 15 минути след обяд се равняват на един час сутринта!
За онези, които страдат от безсъние хронично, е задължително да се консултират със специалист и да се подложат на специална терапия. А за всички останали – самият сън е достатъчна терапия.

Източник: ArenaBeauty

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/