АспиринЪ - Форум за вашето душевно и телесно здраве  

Дата и час: Нед Ное 19, 2017 4:10 pm


Публикувай нова темаДобави отговор Страница 1 от 1   [ 1 мнение ]
Автор Съобщение
 Заглавие: 10 правила как да не преядем, докато си лафим
МнениеПубликувано на: Пет Юни 11, 2010 11:25 pm 
Administrator
Administrator
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 22, 2009 5:23 pm
Мнения: 3568
10 правила как да не преядем, докато си лафим


Едно от най-важните неща при аперитива е да се помни, че той не е за натъпкване, а за съвсем леко похапване.

Аперитивните хапчици често пъти са доста солени и богати на мазнини, които служат за консерванти и поради това стимулират жаждата. Така че колкото повече ви сервират да ядете, толкова повече ожаднявате и поемате пълен с калории алкохол. Как да се намери комромисът между разпускането в приятелска атмосфера, което предполага хапване и пийване, и запазването на линията?

1. Проблем: Ако за вас аперитивът е просто питие с фъстъци, внимавайте. Не е трудно да поемете 200 до 300 калории с всяка шепа ядки или чипс и от 50 до 200 калории с всяка чаша. Изходът: Опитайте да се ограничите в рамките на чаша две вино или 1 чаша бира и не повече от няколко фъстъка, колкото да не пиете съвсем на гладно.

2. Проблем: Ако започнете да замествате вечерята с аперитива, е възможно да разбъркате хранителното равновесие.

Изход: Не рецидивирайте повече от два пъти седмично. Освен че предоставя по-голямо хранително разнообразие, пълноценната вечеря обикновено е и по-малко калорична.

3. Проблем: Ако стоите близо до масата, е много възможно да потълнете огромни количества храна, без да се усетите, увлечени в сладки приказки. Изход: Още при идването си заеме позиция далече от изкушенията. Сложете си по малко от всичко в чинията и повече не се доближавайте до тях.

4. Проблем: Пържените хапки, баничките, различните видове соленки са много вкусни, но нямат нищо общо с диетичните храни. Изход: Ако на масата има сурови зеленчуци, ориентирайте се към тях. Можете да ги ядете без ограничения. В случай, че не издържите на изкушението на по-мазничките вкуснотии, ограничете ги максимум до две.

5. Проблем: При аперитива често се сервират сирена. А повечето от тях водят до закръгляне. 30 г моцарела например съдържат 70 калории, а същото количесто пармезан - двойно. Изход: От мазните сирена си отчупете толкова, колкото можете да стиснете между палеца и показалеца. От рикотата обаче можете да си позволите по-голямо парче.

6. Проблем: Салатите с ориз или паста са добро мезе при аперитива. Но ако са приготвени предварително, те обикновено са напоени с доста сосове, за да не изсъхват. Изход: Използваната за тях мазнина обикновено се утаява. Така че ако е останала салата на дъното на чинията, просто я отминете и търсете по-пълна.

7. Проблем: Ако сте се въздържали от тестените хапки, можете да минете към следващото плато. Салами? Обикновено колбасите са много солени и засилват жаждата. Изход:Предпочетете шунката, защото тя не е толкова мазна и солена. Изяжте я с филийка черен хляб вместо със солени бисквити и крекери.

8. Проблем: Малките лукчета, маслините, морковите, малките доматчета, карфиолът са идеални за всяка диета. Но гарнирани със сосове, те веднага нарушават баланса. Изход: Можете да използвате варени или запечени на скара зеленчуци, които са много вкусни и без каквито и да било сосове.

9. Проблем: Истинската клопка след 19 ч са майонезите - една лъжица е равна на 100 калории.

А готовите салати- те просто са тъпкани с нея. Изход: Ако правите аперитив у дома, избягвате купешките продукти и си правете салатите сами. Горчината например е значително по-лека, а освен това ускорява метаболизма и гори мазнините.

10. Проблем:Алкохолът също е сред най-калоричните неща. Чаша коктейл съдържа между 180 и 350 калории. Добавите ли и газирани безалкохолни напитки, загубени сте. Изход: Заложете на пресните плодови сокове и на питиетата с по-ниско алкохолно съдържание. Хапнете нещо, преди да пиете, защото при понапълнен стомах се усвояват по-малко от калориите на алкохола. (24часа)
Българският принос - ракия със салата и айрян

Ракията със салата ни приближава към франкофонията. Всъщност това, което почитаме като най-българска традиция, си е внесен от Франция аперитив.

Нашият нюанс е да се пие гроздова ракия, а не само мастика. В повечето средиземноморски страни брендито и грапата се поглъщат като дижестив - след обилното нахранване.

В провинциална България събирането с приятели за по ракия е силен навик.

Съседи се събират непретенциозно по домовете си, без да предлагат истинска вечеря, само за да пийнат с мезе. Мнозина са и тези, които отиват на кръчма само за ракия и салата, а вечерят у дома.

Нашият обичай изисква, докато се пие ракия, само да се мези. Сервирането на истиниска храна не е прието. Понякога това мезене продължава, докато хората започнат да повръщат.

За чист български принос може да се счита комбинирането на високоалкохолни напитки с кисело мляко - под формата на айрян, салата или просто хубаво овче мляко. (24часа)

Споделяне във Facebook



Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Публикувай нова темаДобави отговор Страница 1 от 1   [ 1 мнение ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани, и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
twilightBB Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов