АспиринЪ - Форум за вашето душевно и телесно здраве  

Дата и час: Чет Окт 17, 2019 2:31 am


Публикувай нова темаДобави отговор Страница 1 от 1   [ 1 мнение ]
Автор Съобщение
 Заглавие: Да,от плуване се отслабва,но.....
МнениеПубликувано на: Нед Юли 12, 2009 7:23 am 
Administrator
Administrator
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 22, 2009 5:23 pm
Мнения: 3687
Да, от плуване се отслабва - при определени условия

Практикувано редовно, то подобрява кръвообращението, укрепва сърцето и дихателната система, формира правилна стойка


Много хора са убедени, че във водата се изгарят повече калории, отколкото на сушата. Вярно е.

Плуването е един от най-безопасните и физиологични спортове. Практикувано редовно, то подобрява кръвообращението, укрепва сърцето и дихателната система, помага да се разтовари гръбнака и формира правилна стойка на тялото.

За да отслабнете наистина във водата, могат да ви помогнат следните правила:

Плувайте активно

Забележимо стопяване на мазнините започва само при честота на сърдечните съкращения от 135 удара в минута.

За да не се окаже натоварването голяма изненада за вашия организъм, преди самото плуване направете 10-15-минутно загряване. То трябва да включва поне няколко движения на главата, кръгови движения с ръцете, навеждания и прикляквания.

Ако не можете да плувате, се запишете на аквааеробика

Ако не се задържате лесно над водата и не преодолявате 25-метровия коридор на басейна за минута, едва ли ще постигнете желания ефект.

Или се научете да плувате по-добре и правилно, или изберете като алтернативен вариант аквааеробиката. Тези занятия са по-забавни за лошите плувци, а и осигуряват необходимата честота на пулса.

Забравете за дъното, стъпалата и ръба на басейна

Ако по време на тренировка решите да си починете, по-добре е да полежите във водата. Не стойте до ръба на басейна или върху стълбите. Когато човек лежи във водата, губи повече калории, защото за да се задържи на повърхността, извършва движения с ръцете и краката.

Редувайте различни стилове на плуване

Най-много калории се изгарят при плуване бътерфлай (този труден стил се нарича още "делфин"). Ако вашата подготовка позволява това, посветете се на този стил поне 5-10 минути. Схемата на плуване може да бъде следната: 5 минути крол или по гръб, една минута бътерфлай.

Брусът е най-бавният е спокоен стил на плуване. При него е желателно издишането да става във водата. Ако главата се намира над водата, гръбнакът се напряга, а интензивността на тренировката намалява.

В крайна сметка обаче плувайте стила, който най-добре умеете, но се опитвайте да подобрявате и другите. Макар да е комплексен спорт, различните стилове на плуване натоварват в различна степен отделните групи мускули и стави.

Внимавайте какво ядете

Плуването стимулира апетита. Ако искате да отслабнете, ограничете храната. В противен случай ефектът от тренировките може да бъде обратен. Не се препоръчва да се плува на гладен стомах или веднага след ядене.

Оптималният вариант е да се хапва половин час преди това или час по-късно. Избирайте зеленчуци, риба, млечни продукти. Ако почувствате потребност за нещо сладко, хапнете малко стафиди.
Zdrave.bg

Споделяне във Facebook


_________________
„На зло куче – зъл прът“


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Публикувай нова темаДобави отговор Страница 1 от 1   [ 1 мнение ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани, и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
twilightBB Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов