АспиринЪ - Форум за вашето душевно и телесно здраве  

Дата и час: Чет Окт 17, 2019 9:34 am


Публикувай нова темаДобави отговор Страница 1 от 1   [ 1 мнение ]
Автор Съобщение
 Заглавие: Зони без храна вкъщи и в офиса
МнениеПубликувано на: Пет Яну 22, 2010 12:30 am 
Administrator
Administrator
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 22, 2009 5:23 pm
Мнения: 3687
Зони без храна вкъщи и в офиса помагат да пазим диета

автор: 24 Часа


След успешното постигане на малки промени в живота по пътя към голямата набелязана цел се възнаграждавайте - например разходка в парка с любим човек и бой със снежни топки. СНИМКИ: ДАК И ТКК

Да спортувам, да ям здравословно, да спра да пуша - това са обещанията, които хората най-често правят пред себе си в началото на новата година. Минават няколко дни обаче и близо половината забравят за добрите си намерения, сочат различни социологически проучвания. Струва си да проявим характер и воля по пътя към желаната цел, защото това ни дарява с вътрешен покой и щастие, разкриват психолози, цитирани от немското сп. “Фокус”. Те дават и съвети как да победим мързеливеца в себе си.

Понякога причината за провалените добри намерения е, че си поставяме прекалено висока цел. Може и да не сме планирали добре стратегията си. Мотивацията е най-важният фактор за успеха. Ако не сте обмислили добре решението си да спрете цигарите или да отслабнете и не сте осъзнали защо всъщност го искате, лесно ще се поддадете на изкушението да се върнете към старите навици.

Предварителната подготовка е решаваща. Помислете каква максимална цел е реалистично да си поставите. Разделете я на малки задачи. Напишете ги на лист, а срещу всяка - срок за изпълнение. Това прави нещата да изглеждат достъпни и напълно възможни за реализиране във всекидневието.

Освен това човек осъзнава колко работа има за вършене и какво време ще отнеме тя, приема я като част от дневния си режим. Хубаво е, ако имате доверен човек, на когото да разкажете какво сте намислили да промените в живота си. Така той ще ви подкрепя, но и коригира, ако се отпуснете и забравите целта.

Много често човек иска да спре цигарите, но се страхува, че ще качи допълнително килограми. Този страх има основание, защото подобен ефект се наблюдава при над 50% от отказалите се пушачи. Причината е, че без цигари тялото изразходва около 15% по-малко калории.

Това обаче е проблем само за кратко време. След като обмяната на веществата се приспособи към липсата на цигарен дим, няколкото допълнителни килограма изчезват, и то често от само себе си.

Не си позволявайте да изпадате в паника поради тази причина точно когато успешно сте издържали известно време без цигари. По-добре помислете как да направите всекидневното си меню по-здравословно, а и да включите малко спорт в режима си.

Да свалим няколко излишни килограма, е друга амбициозна задача, която често си поставяме в първите дни на новата година. Може да минете и без строга диета, но трябва да спазвате поне някои правила. Създайте си зони, в които не се яде и не държите никакви сладки изкушения подръка. Това важи както за дома, така и за службата, където, работейки на компютъра, неусетно изяждаме цяла опаковка бисквити или шоколад. Вкъщи пък се научете да не дъвчете нищо пред телевизора или в спалнята.

Психолози предупреждават, че е голяма грешка да си забраняваме всичко, което ни носи удоволствие на трапезата, ако диетолозите го заклеймят като вредно за фигурата. Собственият ни мозък скоро ще ни надхитри. Сивите клетки обичат сетивните удоволствия, свързани с храната. Само след няколко дни на жестоки лишения сред тях се заражда съпротива, която си отмъщава с пристъпи на глад за мазно и сладко. На тях е трудно да издържи дори и най-силната воля.

Ако дълго време преди сте хапвали богати на мазнини и прости захари храни, не се лишавайте изведнъж напълно от тях. По-добре се научете да се задоволявате с по-малки порции и така постепенно с малки крачки ще вървите към успеха.

За добра фигура е важно да се прекарва колкото се може повече време навън през кратките зимни дни. Липсата на достатъчно слънчева светлина може да е причина за напълняване. Когато прекарваме повече време в затворени помещения с изкуствено осветление, се нуждаем от повече калории. В същото време обмяната на веществата и изгарянето на мазнини се забавят. Дори когато небето е облачно, използвайте всяка свободна минута, особено по обяд, за да излезете навън. Погрижете се да спите достатъчно през студените дни. Канадски учени доказаха преди време, че продължителността на съня е един от основните фактори, които влияят върху теглото.

Дълбокият сън подпомага изгарянето на калории, а който спи малко, има по-често пристъпи на глад.

Ако сте сред тези, които в първите дни на януари са планирали да включат повече движение в режима си, трябва да сте наясно, че вие необходима упоритост и издръжливост. Първо си изяснете дали се нуждаете от истински спорт за изграждане на мускули, или просто от леко раздвижване. От значение са възрастта и здравословното състояние. За хора на средна възраст е достатъчно да ходят пеша поне по 30 мин 2-3 пъти седмично. Превърнете разходката в забавна игра и бройте крачките си. Така ще сте наясно с напредъка си. Напълняването при възрастните е свързано и с отслабването на мускулите, които изразходват доста калории. Не само визията, но и здравето ви ще спечели, ако разучите няколко лесни упражнения у дома. (24часа)

СЪВЕТИ ЗА ПРОМЯНАТА

1 Формулирайте ясно целта си и промяната, която искате да настъпи в начина ви на живот след постигането й. Разделете задачата на малки стъпки и ги обвържете с конкретни срокове.

2 Ако сте решили да откажете цигарите, не се страхувайте, че ще напълнеете. Временно може и да качите няколко килограма, но след като организмът свикне с липсата на цигари, ще се върнете към предишното тегло.

3 Изяснете къде се проваляте в намеренията си да започнете да се храните здравословно. Определете вкъщи и в службата зони, където не се яде - на бюрото, пред телевизора и в спалнята.

4 Не използвайте храната като успокоително в стресови ситуации. По-добре си пуснете любима музика. Мелодиите влияят на емоциите и с тях нервите релаксират също толкова добре, колкото и с шоколада.

5 Ако сте решили да свалите няколко килограма, но и да се раздвижите, започнете с комбинация от бързо ходене и тичане в леко темпо. Целта е да ускорите дишането, но не и да останете без дъх. Ако нямате тренинг, започнете с по 10 мин и постепенно увеличавайте.

Споделяне във Facebook



Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Публикувай нова темаДобави отговор Страница 1 от 1   [ 1 мнение ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани, и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
twilightBB Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов