АспиринЪ - Форум за вашето душевно и телесно здраве  

Дата и час: Сря Юли 18, 2018 8:26 pm


Публикувай нова темаДобави отговор Страница 1 от 1   [ 1 мнение ]
Автор Съобщение
 Заглавие: Как да спим през зимата
МнениеПубликувано на: Пет Окт 22, 2010 8:59 am 
Administrator
Administrator
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 22, 2009 5:23 pm
Мнения: 3635
Как да спим през зимата


Липсата на пълноценен сън сама по себе си е силен стрес, затова трябва да се научим как точно да спим в студените нощи, пише zdrave.bg

Малцина обичат застудяването и зимата. Поне не във всяко отношение.

Това се диктува от самата природа, която е заложила у човека определена генетична програма - понижаването на температурите е пусков сигнал, който променя обмяната на веществата.

Този механизъм е започнал да се развива още в каменната ера, когато нашите предци, облечени в кожи, са прекарвали зимата, криейки се в пещерите.

Еволюцията е запазила тази приспособяваща реакция при северните народи, докато при южните тя е атрофирала.

Именно благодарение на този механизъм ние усещаме приближаването на зимата дълго преди нейното настъпване: около талията се появява допълнителни мазнини, ние ставаме по-слаби, раздразнителни и постоянно изпитване потребност от сън.

За да се чувстваме добре и през зимата, трябва да отделяме по-голямо внимание върху себе си.

Преди всичко трябва да увеличим продължителността на съня.

През зимата за възстановяването на силите са необходими не по-малко от 8-9 часа пълноценен сън, съветват от zdrave.bg

Затова - лягайте си по-рано!

Хората, които живеят в големите градове, рядко се придържат към това правило, но именно техният живот, изпълнен с по-малък и голям стрес, се нуждае повече от т.нар. "разтоварващи часове".

И докато в топлите месеци можем да отидем на излет и да спим под звездите, когато е студено късните часове са подходящо време да седнем пред телевизора или да четем книги, за да разтоварим нервната си система.

Липсата на пълноценен сън сама по себе си е силен стрес.

Не забравяйте обаче и че сънят с продължителност повече от 10 часа също вреди на организма.

За максималното възстановяване на силите е важно правилно да се приготвим за съня.

Ето няколко елементарни мерки, които ще направят съня ви по-приятен и ефективен:

на първо място вашият организъм се нуждае от голямо количество кислород. Проветрете спалнята преди лягане. В противен случай недостигът на кислород ще се отрази отрицателно на нервната система.

И ако помещението, в което спите, се затопля с парно, поставете върху радиатора влажна хавлия или съд с вода. По този начин ще се предпазите от сухия въздух...

Споделяне във Facebook



Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Публикувай нова темаДобави отговор Страница 1 от 1   [ 1 мнение ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани, и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
twilightBB Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов