АспиринЪ - Форум за вашето душевно и телесно здраве  

Дата и час: Пон Сеп 21, 2020 12:58 am


Публикувай нова темаДобави отговор Страница 1 от 1   [ 1 мнение ]
Автор Съобщение
 Заглавие: Тринадесет продукта, полезни за зрението
МнениеПубликувано на: Вто Авг 24, 2010 9:57 pm 
Administrator
Administrator
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 22, 2009 5:23 pm
Мнения: 3701
Тринадесет продукта, полезни за зрението

Правилното и пълноценно хранене не е само начин да се запази теглото в нормата. То е и предпоставка за добро здраве и правилно функциониране на отделните органи, включително и на очите.
Правилното и пълноценно хранене не е само начин да се запази теглото в нормата. То е и предпоставка за добро здраве и правилно функциониране на отделните органи, включително и на очите.


Дори да се радвате на идеално зрение, това не означава, че на старини няма да имате проблеми. Около 30% от хората, достигнали 65-годишна възраст, страдат от някакво очно заболяване. За 80-годишните този процент е логично по-висок - 50%, при това за съжаление някои от състоянията не се поддават на лечение, а други водят до слепота.

Основната причина за влошаване на зрението лекарите наричат възрастова дистрофия на жълтото петно (ВДЖП). Това е участък от ретината в задната част на очната ябълка, през която зрителната информация се предава в мозъка.


Според статистиката около 30% от хората над 75 г., страдат от ДЖП, но фактори като интензивното въздействие на слънчевата светлина, пушенето, алкохолизмът и дори наднорменото тегло могат значително да увеличат вероятността от влошаване на зрението.

Изследванията през последните години показват, че употребата на голямо количество мазнини и пренебрегването на зеленчуците задълбочават проблемите, свързани с дегенерацията на ретината.

Как да си помогнем

Най-известните природни “медикаменти” са морковите и боровинките, съдържащи особени пигменти, които подобряват зрението. Според най-новите изследвания зелените и жълтите плодове и зеленчуци са много по-полезни за ретината, отколкото оранжевите. Те съдържат значителни количества лутеин и зеаксантин, които също са пигменти, но с много по-силно лечебно въздействие. Интересно е, че тези пигменти се срещат винаги заедно.

Предлагаме ви списък с продуктите, които съдържат лутеин и зеаксантин, и общото количество пигменти в тях:

1. Спанак (200 г) - 29,811 мг лутеин и зеаксантин

2. Бяло зеле (200 г) - 23,720

3. Китайско зеле (200 г) - 14,619

4. Тиквички (200 г) - 4,048

5. Царевица (200 г) - 2,429

6. Броколи (200 г) - 2,015

7. Брюкселско зеле (200 г) - 2,015

8. Зелена салата... (200 г) - 1,295

9. Марули (200 г) - 969

10. Зелен боб (200 г) - 595

11. Шам фъстък (30 г) - 342

12. Яйца (1 яйце) - 166

13. Авокадо (30 г) - 77.

Споделяне във Facebook



Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Публикувай нова темаДобави отговор Страница 1 от 1   [ 1 мнение ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани, и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
twilightBB Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов