АспиринЪ - Форум за вашето душевно и телесно здраве  

Дата и час: Пон Дек 10, 2018 4:42 am


Публикувай нова темаДобави отговор Страница 2 от 2   [ 17 мнения ]
Отиди на страница Предишна  1, 2
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: 90 - ДНЕВНА ДИЕТА - ПРЕДИМСТВА И НЕДОСТАТЪЦИ
МнениеПубликувано на: Пон Окт 15, 2012 10:37 pm 
Newbie
Newbie

Регистриран на: Нед Юни 07, 2009 4:28 pm
Мнения: 3
Между отделните хранения нивото на захарта в кръвта (гликемията) на нашите съвременници по принцип е прекалено ниско. А това е вторично следствие от прекомерната консумация на “лоши” прости въглехидрати (тези с висок гликемичен индекс). Тоест прекалено много захар, подсладени напитки, много бял хляб, картофено пюре, бял евтин ориз, бисквити и други, които предизвикват отделянето на инсулин.

Дълго време се е смятало, че само хората, склонни към лесното напълняване, могат да развият хипогликемия. Последните изслядвания показват, че много често и слаби хора също са жертва на хипогликемията, като се има в предвид тяхната превишена консумация на въглехидрати с висок гликемичен индекс. Разликата между тях и останалите е в забавения или ускорен метаболизъм – първите напълняват, те – не.

Споделяне във Facebook



Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: 90 - ДНЕВНА ДИЕТА - ПРЕДИМСТВА И НЕДОСТАТЪЦИ
МнениеПубликувано на: Пон Окт 15, 2012 10:41 pm 
Newbie
Newbie

Регистриран на: Нед Юни 07, 2009 4:28 pm
Мнения: 3
Храни с висок ГИ
Моркови 71
Геврек 72
Диня 72
Мед 73
Кракери 74
Дънкин донат 75
Пържени картофи 76
Бишкоти 77
Картофено пюре 83
Солети 83
Корнфлейкс 84
Ризото 91
Бял хляб 95
Сушени фурми 103

Храни със среден ГИ
Кафяв ориз 55
Компоти 55
Спагети, макарони 55
Попкорн 55
Бял ориз 56
Портокалов сок 57
Мед 58
Пица със сирене 60
Сладолед 61
Кока-кола 63
Червено цвекло 64
Макарони със сирене 54
Кускус 65
Захар 65
Ръжен хбляб 68
Пълнозърнест хляб 60

Храни с нисък ГИ
Нискокалорично кисело мляко, подсладено 14
Фъстъци 14
Сливи 24
Грейпфрут 25
Овес 25
Праскови 28
Сухи кайсии

Споделяне във Facebook



Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: 90 - ДНЕВНА ДИЕТА - ПРЕДИМСТВА И НЕДОСТАТЪЦИ
МнениеПубликувано на: Пон Окт 15, 2012 10:51 pm 
Administrator
Administrator
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 22, 2009 5:23 pm
Мнения: 3653
Значи действително заради диетата съм получила хипогликимечен шок?

Споделяне във Facebook



Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: 90 - ДНЕВНА ДИЕТА - ПРЕДИМСТВА И НЕДОСТАТЪЦИ
МнениеПубликувано на: Пон Окт 15, 2012 11:50 pm 
Newbie
Newbie

Регистриран на: Нед Окт 14, 2012 8:52 pm
Мнения: 2
БРАВО ДЕСИ, УНИКАЛНА СИ. КАК НАМЕРИ АВТОРКИТЕ НА КНИГАТА???
ОТ БГМАМАТА ЩЕ СЕ ПРЪСНАТ ОТ ЯД, ЧЕ НЕ СТАВА КАКТО КАЗВАТ НАНА, БАНА, БАРАБАНА.......

фАРМАЦЕВТИТЕ НЕ БИЛИ МЕДИЦИНСКИ ЛИЦА. ОЧЕВИДНО Е, ЧЕ ОТ ТАЗИ ДИЕТА СЕ ОТСЛАБВА ДОСТА И ТО УМСТВЕНО. САМО ЕДИН ИЗКЛЮЧИТЕЛНО ЕЛЕМЕНТАРЕН ЧОВЕК МОЖЕ ДА КАЖЕ ТАКОВА НЕЩО.
МОЛЯ ТЕ, НЕДЕЙ ДА ПИШЕШ ПОВЕЧЕ ТАМ. НАЛИ ЗНАЕШ - РЯДКО Е И ПРЪСКА.....

Споделяне във Facebook



Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: 90 - ДНЕВНА ДИЕТА - ПРЕДИМСТВА И НЕДОСТАТЪЦИ
МнениеПубликувано на: Сря Окт 17, 2012 9:20 am 
Administrator
Administrator
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 22, 2009 5:23 pm
Мнения: 3653
Хормонът на отслабването


от дата: 08-03-2011 г.
Действието на лептина, който е един от най-важните хормони на хранителното поведение при хората, се определя от една много особена разновидност на нервните клетки в мозъка. Този факт забелязали група американски учени от Харвардския университет при експерименти с лабораторни мишки.

Както е известно, лептинът се продуцира от мастните клетки и под негово въздействие апетитът намалява, което води до по-малка консумация на храна и до по-големи загуби на енергия в организма. Учените отдавна предполагаха, че той въздейства на определени нервни клетки в хипоталамуса, но доказателства за това нямаше.

Учени, под ръководството на Нина балтазар и Роберто Коппари, създали мишки в лабораторни условия, на които отделили рецепторите за лептин, разположени в проопиомеланокортиновите неврони в мозъка. В резултат телесната маса на мишките се увеличила значително за сметка на мастната тъкан. Заедно с това обаче учените отбелязват, че увеличението на масата не е толкова значително, както те са очаквали. най-вероятно въпросните неврони са създали компенсаторен механизъм, който не позволява безконтролното нарастване на масата.

Основният въпрос е как да поддържаме стабилна норма на телесното си тегло за дълъг период?
Обикновено след празници или преяждане, например, мастните ни клетки продуцират по-малко лептин. Мозъкът ни отвръща на понижените му нива с потискане на апетита. Обратно, по време на пости и ограничения в храненето, когато горим мастни клетки и енергия, нивата на този хормон се увеличават и ние изпитваме почти постоянен глад. Така би трябвало да е нормално. Но при значителна загуба на тегло, когато се изгарят по-голямо количество мастни клетки за малък период от време, лептинът става изведнъж изключително много и излишен, а така престава да играе ролята на правилен регулатор на апетита. Заедно с това проявява своето коварство, като способства тромбообразуването и повишава сърдечносъдовата патология. Когато ядете прекалено малко, пропускате основни хранения, като обяд например, мозъкът Ви не получава сигнал за засищане и дава на организма Ви сигнал да се запаси с мазнини, каквито и да са и в неограничени размери. Така се получава например, ако през седмицата се ограничавате, а през почивните дни си позволявате повече храна. В резултат се разрушава целият лептинов механизъм на организма - сигналът за засита изчезва, продължаваме да се храним дори и когато организмът ни няма нужда от храна. Така, без да разберете, в понеделник сте прибавили 2 килограма, които ще се помъчите да стопите през седмицата отново с глад и ограничение. Всъщност вие сте включили вашия организъм в режим на постоянно усещане за глад и в резултат той се запасява с мазнини. Грешно, но поправимо! Хранете се за здраве.

Лептинът - това е "противомастният" хормон. Колкото по-малко ядем, толкова по-малко лептин изработва нашият организъм. Следователно, за да отслабнем, трябва да се храним, разбира се, в нормални граници.

Още за: Хормонът на отслабването
от framar.bg

Споделяне във Facebook



Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: 90 - ДНЕВНА ДИЕТА - ПРЕДИМСТВА И НЕДОСТАТЪЦИ
МнениеПубликувано на: Съб Окт 20, 2012 9:46 pm 
Newbie
Newbie

Регистриран на: Съб Окт 20, 2012 9:42 pm
Мнения: 4
За мен диетата е доста ефикасна, има някой недостатъци но си я бива :)

Споделяне във Facebook


_________________
метални врати блиндирани врати


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: 90 - ДНЕВНА ДИЕТА - ПРЕДИМСТВА И НЕДОСТАТЪЦИ
МнениеПубликувано на: Пон Окт 22, 2012 11:55 am 
Administrator
Administrator
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 22, 2009 5:23 pm
Мнения: 3653
http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=1596133

Нахрани със сладко волята да не ядеш

20.10.2012 10:12; 24 Часа;

Учени намериха парадоксално, но в същото време някак си убедително обяснение защо се проваляме в спазването на диети. И дадоха рецепта за хепиенд.

Трябва да ядем, за да проявим воля да не ядем. Или още по-буквално - трябва да храним със сладичко волята си да не ядем. Така най-лаконично може да се обобщят резултатите от проучванията за механизмите на самоконтрола - решаващ фактор за отслабването.

Какво точно се случва, когато с усилие се въздържаме да ядем? За всяка проява на воля се изисква енергия, а мозъкът я получава от глюкозата, която организмът извлича от въглехидратите в храната. Устояваме на изкушението да хапнем благодарение на сладкото "гориво" и така подкопаваме успеха на следващите опити да се въздържим. Защото мозъкът няма откъде да почерпи сила да ни възпре. Можем да го "заредим" единствено с храна, в която се съдържат въглехидрати.

Всъщност мозъкът не спира да работи, когато глюкозата намалява. Той преустановява някои неща и започва да прави други - пренебрегва негативите в дългосрочна перспектива и надценява предусещаните бързи непосредствени удоволствия и "награди", писа в. "Ню Йорк таймс". Диетата в крайна сметка се свежда до поредица от самоограничения. През последните години обаче учени излизат с концепцията, че имаме лимитиран резерв от енергия за самоконтрол да не преяждаме, както и по принцип да се владеем и да постъпваме по начин, които противоречи на вътрешния ни порив.

След всеки такъв подвиг запасът от глюкоза намалява и по-лесно отстъпваме пред трудности и изкушения. Обзема ни слабост - не само психическа, а и съвсем буквална. Откритието обяснява защо дори хора с феноменално силна воля за останалите предизвикателства в живота може да се провалят в намерението да влязат в един номер по-малки дрехи. Те започват деня с добродетелни намерения, устояват на провокативната миризма на кроасаните от заведението до офиса, героично се отказват и от троха хляб с обяда, въздържат се от бисквита за късното кафе в края на работния ден, може би дори на вечеря пропускат десерта, но всеки акт на преодоляването на вътрешната съпротива отнема от енергията им. (Отделно са всички останали компромиси в името на личните отношения и кариерата и за които мозъкът също е изразходвал енергия.) И тъй като в края на деня волята е изчерпана докрай, трябва да презаредят. В класическия случай
към 22 часа скачат със засилване в капана на глада. Оказва се, че ограниченият прием на храна и в частност на въглехидрати ги е лишил от психическата сила да издържат на диетата. Излиза, че по-рационалното решение е умерено хранене през около 3 часа, без изключване на въглехидратите от менюто.

Наистина ли е толкова лесно - хапваш си шоколадови бисквитки и това укрепва волята ти?! Почти. Известният американски учен Рой Баумайстер е посветил на феномена няколко проучвания. Оказва се, че след дейности, изискващи самоконтрол, наблюдаваните доброволци са по-склонни да ядат сладкиши и бонбони, отколкото солени или мазни закуски. Дори самото очакване на психологическо изпитание кара хората да посягат към сладко.

Базовият експеримент залага две привидно несвързани условия. Доброволци седят край маса с подноси - в едните има изкусителни шоколадови бонбони, а в другите - възможно най-апетитно изглеждащи репички. На половината участни5ци се изтъква убедителна причина, поради която не бива да пипат бонбоните, но може да си вземат от репичките. По-късно всички трябва да изпълнят на практика невъзможна задача (но те не знаят предварително това) за рисуване на определена сложна фигура без вдигане на молива от листа. В "зеленчуковия" отбор допускали повече грешки и се отказвали по-бързо от тези, на които преди това не се налагало да се въздържат от бонбони. Непреклонността в началото намалила силите им да упорстват в следващи разочароващи предизвикателства. Очевидно двете форми на самоконтрол разчитат на общ, но ограничен ресурс, щом първият успех подкопава твърдостта пред поредни изпитания, разсъждава ученият.

Десетки други екпериментатори поддържат концепцията, че, образно казано, волята е като мускул, който при работа се изморява и за да е във форма, или не бива да се преексплоатира, или трябва да й се подава енергия, за да продължава да удържа напора на изкушенията. Това не означава, че може да се тъпчем с бонбони и сладкиши и да отслабваме, както си мечтаят мнозина. А само че не бива да изключваме въглехидратите от диетата. При това съвсем не става дума за бялата захар, а за пълнозърнестите храни, плодовете, зеленчуците.

В храните има много естествени захари - глюкоза, фруктоза, лактоза, суркоза, галактоза, малтоза. В общия случай въглехидратите трябва да са 45-65% от дневния прием, съветва специализираното издание "Лив стронг". "Сладки като мед" е похвала за ябълки, която не можем да чуем за краставица например, въпреки че изненадващо и тя има 1 г захари. Сладките сортове ябълки съдържат около 34 г въглехидрати и са идеална храна за волята. Те водят пред черешите и крушите, които могат да се похвалят с докъм 26 г въглехидрати на средна порция. Бананите също имат прилично количество захари. Съвсем оправдано и гроздето е рекламирано от търговците като суперсладко, но те рядко се сещат да похвалят по същия начин кивито, което по абсолютна захарност се нарежда веднага след гроздето и сладкия воден пъпеш и сериозно изпреварва портокалите, прасковите и пресните сини сливи. Идеален вариант за бърза доставка на енергия във всички сезони и при пътуване са сушените плодове.

Едни от най-евтините и полезни сладки зеленчуци пък са морковите, червените чушки, цвеклото, пащърнакът. Изненадващо за повечето хора обаче е, че лукът се нарежда сред първенците в групата. Определян само като лют, той всъщност осигурява цели 9 г захари от една купичка.

"Добри" въглехидрати има и в зърнените храни - колкото по-малко обработени са, толкова по-полезни са захарите в тях, защото бавно и равномерно навлизат в кръвта и поддържат постоянни нива на глюкозата. Така че филията пълнозърнест хляб не е пречка да отслабнем.

Проучване на д-р Вилхелм Хофман от Чикагския университет пък установява, че хората могат да спазват някакво ограничение средно докъм 4 часа, а след това често го нарушават. От значение се оказала не само придължителността на усилието, но и колко често през това време волята се поставя на изпитание. Колкото по-рядко трябвало да преодоляват вътрешната си съпротива, толкова по-дълго изпълнявали наложените правила. Изводът потвърждава идеята, че личната мотивация подпомага волята. Тогава мозъкът изразходва по-малко енергия при съобразяването с диети и всякакви други ограничения.

Споделяне във Facebook



Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Публикувай нова темаДобави отговор Страница 2 от 2   [ 17 мнения ]
Отиди на страница Предишна  1, 2


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани, и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
twilightBB Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов