Защо цените на стоките завършват на 99 стотинки? коментари
Потребителите може да се мислят за умели преследвачи на изгодни сделки, но те често правят изненадващи покупки, базирани на първата или последната цифра в цената на стоките, показва изследване на учените.
Изследването разкрива, че промяна от стотинка в цената на стоките може да повлияе върху решението на потребителите при избор между два продукта. Потребителите предпочитат да закупят по-евтиния продукт, когато видят, че разликата в цената – в последните две цифри – е значителна. Например потребители, които избират между две химикалки, струващи съответно 1,99 и 4,00, са по-склонни да купят по-евтината. Но когато разликата между последните две цифри е по-малка – химикалка, струваща 2,00, и друга с цена от 3,99 – потребителите са по-склонни да закупят по-скъпата. „Купувачите обръщат непропорционално внимание на последните две цифри в цените на стоките и именно тези цифри определят възприятието на потребителите за продукта като евтин или скъп.
Учените още обясняват как възприятието за разликите при кръглите и намалените цени влияе на избора. Те са открили, че хората възприемат като по-малка разликата между две кръгли цени – 30 и 40 например – отколкото тази между две намалени цени – 29,99 и 39,99.
Така например участниците в изследването са помолени да изберат между два подаръка. Учените съветват, когато купуваме подарък за близки приятели или когато покупката е свързана с похарчването на няколко лева в повече, кръглите и намалените цени да не повлияват на избора ни.
Споделяне във Facebook