Словенска верига вдига седем хипермаркетаавтор: Леонора Лекова,
Словенската търговска верига “Меркатор”, която оперира в 5 страни от Югоизточна Европа, планира мощна експанзия и в България. За разлика от компании като “Лидъл” и “Плюс”, които отложиха инвестициите си заради кризата, “Меркатор” открива първия си магазин в Стара Загора на 7 октомври. До 2-3 г. компанията ще има 7 хипермаркета във всички големи градове - София, Варна, Бургас, Русе и Пловдив, каза президентът Жига Дебеляк. По-късно може да се развият и по-малките форми - супери и квартални магазини.
Според Дебеляк това, което отличава “Меркатор” от досегашните играчи, е, че ще се залага на продукти с високо качество на добра цена. Магазините също изглеждат различно - лъскави и просторни. Тук няма да видите претъпкани стелажи, кисело мляко в пластмасови касетки и зеленчуци в щайги, обяснява шефът на “Меркатор България” Йордан Терзийски. На щанда за пресни зеленчуци например грубият дървен амбалаж е заменен с плетени кошници. Щандовете за вино, месо и сирена имат собствен дизайн и осветление. Това са дребни неща, но създават усещане за комфорт у клиентите, казва Йордан Терзийски.
Голямо удобство са т. нар. информационни пултове. От такава машина, разположена в сектора на вината в най-големия хипермаркет на “Меркатор” в Любляна, можете да научите всичко за предлаганите вина - къде са произведени, с какво се отличават, има дори рецепти за ястията, с които вървят. По същия начин на щанда за месо можете да разберете от какво телешко се прави рагу и как се приготвя.
“Меркатор” също има много собствени марки. Тези стоки са с около 20% по-евтини, без да се прави компромис с качеството, обясняват от фирмата.
Работи се и с три вида клиентски карти, които дават право на сериозни отстъпки в цените.
Може да таксувате стоките и сами
Едно от нововъведенията на словенската верига са апаратите за самотаксуване. Те стоят редом с касите. Различното е, че маркирате стоката сами и накрая плащате в брой или с карта.
Устройствата са дело на Aй Би Ем и улесняват хората, които бързат. Както и тези, които имат вяра само на себе си. В момента апаратите се настройвали за работа в български условия. Трябвало да се “научат” да разпознават нашите кюпюри и да се фискализират.
Не се страхуваме от измами, обясниха от компанията. Статистиката показвала, че 80% от кражбите ставали с участието на касиерите.
Споделяне във Facebook